digital kommunikation, digital strategi, e-health, hälso- och sjukvården, Läkemedelsbranschen, m-health
2014/11/21
Admin
Åh, så bra att senaste numret av Pharma Industry väljer att ta upp frågorna som ligger allra närmast vårt hjärta – digital kommunikation. Alla som följer oss på Occident vet att vi verkligen jobbar för att öka kunskapen om hur man med digital kommunikation kan nå sina affärsmål, särskilt för dem som har hälso- och sjukvårdspersonal som målgrupp.
Läkemedelsbranschen har under många år fokuserat på personliga möten med sina kunder inom hälso- och sjukvården. Under senare år har möjligheterna att träffa vårdpersonalen minskat kraftigt och trenden verkar hålla i sig. Företagen behöver vara mer innovativa i sitt sätt att bygga relation med sina kunder. I dag finns det stora möjligheter för läkemedelsföretagen att bidra med väldigt mycket till vården, utöver att erbjuda innovativa läkemedel. Det finns framför allt ett stort behov av olika former av utbildningar, till exempel patientfallsutbildningar för vårdpersonal. Fantasin borde egentligen sätta begränsningarna, men det verkar som att det ibland är företagen själva som gör det.