Vem svarar åt dig på nätet?

Occident Admin

Admin

Vi har tidigare skrivit om att många söker hälsorelaterad information på nätet och de flesta börjar med att söka via en sökmotor, t ex Google. För oss är det är självklart att de som söker ska få tillgång till bra och korrekt information. På nätet finns många, bloggare mfl, som delar med sig av sina egna, personliga berättelser om sjukdomar, behandlingar och erfarenheter från sjukvården. Deras historier står för en del av informationen som dyker upp på skärmen och de är en viktigt källa till förståelse och identifikation.

Hur är det med de som arbetar med hälso- och sjukvård, behandling och läkemedel på ett eller annat sätt? Generellt sett handlar deras uppdrag bland annat om att möta patienter, allmänhet och kunder när de har behov av att få information och kunskap kring t ex symtom och behandling. Det borde inte spela någon roll om frågorna ställs i mottagningsrummet hos läkaren eller i sökfältet på Google – behovet av rätt och aktuell information är detsamma. Ändå finns det fortfarande en tveksamhet hos läkemedelsföretagen inför digital kommunikation via t ex sociala medier. Frågan är hur mycket det förhållningssättet kostar med tanke på relationen med olika målgrupper. Hur möter din verksamhet frågor och behov online? 

 

 

 

 

 

Dela på:

Relaterade nyheter

content marketing

2014/01/13

Vem är du och vad driver dig?