Blogg

2015/02/04

Att veta vad man håller på med

Occident Admin

Admin

Att mäta effekten av olika aktiviteter är förstås alltid viktigt – det tjatar alla om hela tiden. Men ibland kan ovissheten inför ett resultat göra att man faktiskt inte gör något alls. För hur ska jag veta vad jag ska satsa på när jag inte vet vad jag ska satsa på? Otäck känsla, eller hur?

Det är inte så svårt att förstå att en omvärld och marknad som rusar fram likt en ymnig vårflod ibland får dig att stå vid sidan och tveka istället för att
slänga sig i.

Men, bara gör’t. Hoppa i. 

En god vän till mig brukar klokt säga: ”Om du inte vet vad du ska göra. Gör någonting.” Det är först när du gör något som det händer något. Då vet du också vad du håller på med och kan arbeta vidare utifrån det.

Kolla in det här klippet (4:30min) (Inte superspännande klipp men ett bra innehåll) om vad en infografik framtaget för ett läkemedelsbolag kan ge för effekter – när man väl har gjort den.

Så sitt inte för länge och vänta på att du ska komma på vad du ska göra. Börja göra så får du svar på dina frågor.


Inlägg i januari

[services-posts categories=”77″ posts=”3″]

Dela på:

Relaterade nyheter

digital kommunikation

2013/05/31

Vill du ha mer tid?