Pfizer

2018

Pfizer

Pfizer är ett av världens största läkemedelsföretag. Pfizer ligger i framkant när det gäller att använda sig av digital patientkommunikation genom bland annat förhandsgodkända patientsajter. Vi på Occident är glada att arbeta tillsammans med Pfizer för att erbjuda patienter tydlig och bra patientkommunikation.

Tillsammans med Pfizer har vi haft förmånen att utveckla en hel rad patientsajter för olika läkemedel inom olika behandlingsområden. Vårt senaste projekt är en patientsajt för läkemedlet Xeljanz, ett läkemedel mot ledgångsreumatism.

En patientsajt hjälper patienten att ta till sig information om läkemedlet och bidrar till ökad patientsäkerhet – Xeljanzpatient är ett tydligt exempel på detta. Occident har stor erfarenhet av att utveckla patientsajter enligt LIF:s regelverk. På en patientsajt får man skriva produktens och substansens namn, använda sig av produktlogga och varumärkesfärger. Det finns även möjlighet att beskriva indikationer, nå ut med patientstödjande program och använda sig av andra metoder för att förmedla information såsom film, illustrationer och grafiska objekt.

Xelajanzpatient är en modern patientsajt där Pfizer löpande fortsätter att vidareutveckla sajten tillsammans med oss. Här hittar patienten bland annat en biverkningsdagbok och interaktiva checklistor över besvär som de kan fylla i, printa och ta med till sin läkare. Det finns också rörliga bilder och tydliga illustrationer som hjälper patienten att ta till sig informationen om behandlingen.

Läs gärna mer om hur vi jobbar med patientsajter här: Patientsajter

Intresserad?

Vill du starta ett projekt?
Har du frågor eller vill ha mer information?

Bristol-Myers Squibb

2018

BMS

Se case

Biogaia

2018

Biogaia

Se case